Ápolói szakosodás Európában :
-
pszichiátria
-
gyerekápoló
-
közösségi ápoló
-
anaesthesia
-
vezető képzés
-
műtős asszisztens
-
rehabilitáció
-
szülésznő
-
intenzív ápoló
a, A felnőttoktatás jellemzői, különös tekintettel a
távoktatásra
Andragógia : a felnőttek képzésével, továbbképzésével
foglalkozó tudományág, melynek fő vezérfonalát az élethosszig tartó tanulás
jellemzi.
Feladatai :
-
pótló
-
továbbfejlesztő
-
korrekciós
-
kompenzáló
-
munkerőpiaci
-
általánosan művelő
-
a társadalmi mobilitást elősegítő
-
személyiségfejlesztő feladatokat jelöl meg e tudományterület céljaként.
A felnőttek
motíválása :
*
eltér a gyermekek motíválási módszereitől, melyet hat befolyásoló tényező
határoz
meg
:
-
attitűd : ami az emberi viselkedést
jelentősen meghatározza, s a korábbi
tanulási
tapasztalatokból táplálkozik.
-
szükség : mely a tudás, az
elismerés, a pénz irányába mozgatja a tanulókat.
-
bíztatás : növeli a felnőttek
tanulási kedvét és aktivitását.
-
kompetencia : a tudás által
megszerzett alkalmasság növekszik, mely egyik
legfontosabb
tényezője a felnőttek tanulási motívációjának.
A felnőttek
tanulásának jellemzői :
1.
a felnőttek akarnak tanulni és az érettségnek megfelelően az önállóság
törvényszerűsége
érvényesül
2.
a felnőttek korábbi tapasztalataikra építetten hatékonyan tanulnak a
tapasztalati
tanulás
módszerével
3.
a felnőttek tisztában vannak a tudás fontosságával
4.
a felnőtt érdekelt a tanulásban, tudását használni akarja.
A felnőttkori
tanulás törvényszerűségei :
-
a felnőttek tanulási képességei függnek a korábbi tanulmányoktól
-
a belső motívációk erősek, kitartó tanulásra ösztönöznek
-
nagyon fontos a pozitív megerősítés
-
a tananyag rendezettsége, átláthatósága kiemelten fontos elem
A felnőtt
tanulás stílusjegyei :
-
egyéni módszere van az információ elraktározására
-
problémaközpontú, életszerű
-
azonnali elismerésre vágyik
-
egyéniségre szabott tanulási elképzelése van
-
önálló