2013. július 7., vasárnap

Energiaitalok káros hatásai

Sokszor érzi magát fáradtnak az ember, mert nincs ideje megfelelően pihenni.
Sajnos rengetegen isznak kávét, energiaitalt éberségük fokozása érdekében. Volt idő, hogy jómagam is éltem ezekkel a cukros “löttyökkel", de inkább a hátrányát tapasztaltam meg:étvágytalanság, és ingerlékenység. (Leszögezném, hogy ez nem egy alkalommal fordult elő, rendszeres fogyasztás esetén.)
Akkor kezdtem el gondolkozni, hogy miért igyam meg az energiaitalt, ha több a hátránya, mint az előnye? (előnyök közé legfőképp az ízét soroltam)
Baráti körömből is találtam személyeket, aki ugyan ezt tapasztalták. (de valamilyen okból pl.mások elvárásából,” menőségből" továbbra is fogyasztják) - Én nem álltam be a sorba, és fittebbnek érzem magam, mint valaha. Érdemes elgondolkoznunk.
Lássuk az Energiaital káros hatásait:
1. Mivel az energiaitalnak hajtó hatása van, ezért száműzi
szervezetünkből az egészséges vitaminokat is.
2. Koffeintartalma miatt gyengíti immunrendszerünket.
3. Depressziót, szorongást okozhat.
4. Rontja a szív állapotát, nagy mennyiségben szívrohamot is
okozhat. A taurin és aminosav kombinációja veszélyes a
szívizmainkra.
5. Emeli a vérnyomást.
6. Rendszeres fogyasztása hízáshoz vezethet.
7. Bizonyos energiaitalok akoholt is tartalmaznak persze csak
kis mennyiségben. Ettől lassulhat reakcióidőnk.
8. A benne található aszkorbinsav emeli a vesekő kockázatát.
Ha naponta több mint 1000 mg aszkorbinsavat fogyasztunk el,
akkor 41%-kal fokozzuk a vesekőképződést.
9. Heves szívdobogást okoz a benne található körülbelül 80 mg
koffein. Ettől idegesek leszünk és szintén emeljük a
szívbetegségek kockázatát.
Miért tennénk ki szervezetünket ekkora plusz nyomásnak feleslegesen?
Ha továbbra is így folytatjuk, akkor hamar lebetegedhetünk.
Mit javaslok?
Sokkal inkább forduljunk a teák felé,
kisebb mennyiségű koffeint tartalmaz, ráadásul az elkészítése is felfogható egy szertartásként, amely kizökkent a hétköznapok pörgéséből.
Próbálja ki, nincs vesztenivalója.